Distree موفق‌ترین شکل گردهمایی صنف IT

مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت سازگار ارقام معتقد است هرچند که همایش دیستری و نمایشگاه سبیت دو شکل متفاوت گردهمایی فعالان حوزه ICT است، اما دیستری موفق تر عمل می کند.فناوران – باقر بحری با بیان این مطلب گفت: هر ساله نمایندگانی از شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات در مونته کارلوی فرانسه (به استثنای سال گذشته که در کشور اسپانیا برگزار شد) گرد هم می آیند و اطلاعات تجاری خود را برای بستن پیمان های تجاری رد و بدل می کنند.

وی افزود: در این همایش معمولا دو گروه مشخص حضور دارند، یکی توزیع کننده ها و دیگری تولیدکننده ها و معمولا نمایندگان این شرکت ها افراد کلیدی این شرکت ها هستند که اختیارات تصمیم گیری برای بستن قراردادهای تجاری را داشته باشند. وی همچنین گفت: از ایران نیز شرکت های سازگار ارقام، گسترش انفورماتیک، بردپرداز و لاوان در دیستری امسال حضور داشتند. به گفته بحری ویژگی ممتاز دیستری در مقایسه با نمایشگاه پر عظمتی چون سبیت در این است که نمایندگان شرکت ها از پیش قرار ملاقات های خود را تنظیم می کنند و از قبل دقیقا می دانند که با کدام شرکت ها باید وارد مذاکره شوند. اما در سبیت معمولا غرفه داران به علت حجم زیاد بازدیدکننده هایی که ممکن است خیلی هم تخصصی نباشند، سرشان خیلی شلوغ است و زمان زیادی اتلاف می شود.

وی در مورد تاثیر بحران جهانی بر نحوه برگزاری دیستری امسال گفت: تاثیرات بحران جهانی مانع از حضور شرکت های بزرگ در دیستری شده است. که البته چندان هم دور از انتظار نبود، چرا که در شرایط بحرانی معمولا شرکت های بزرگ آسیب پذیرترند و در این شرایط شرکت های متوسط که هزینه های کمتری را متحمل می شوند، امکان حمله به بازار را خواهند داشت. وی افزود: با وجود این، دستاوردهای جدید و قدرتمندی توسط شرکت های حاضر در دیستری ارایه شد.

مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت سازگار ارقام به یکی از ویژگی های قابل توجه دیستری اشاره کرد و گفت: در دیستری کالاهای برتر بخش های مختلف IT معرفی می شوند که در شاخه نرم افزار و آنتی ویروس ها، شرکت کسپرسکی به عنوان ارایه کننده آنتی ویروس برتر معرفی شد و لوح تقدیر دریافت کرد. وی افزود: ویژگی قابل توجه دیگر دیستری حضور سخنرانان حرفه ای است که گزارش های تحلیلی خود را با ارایه آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت بازار IT ارایه می کنند. به گفته بحری در یکی از این گزارش ها رویکرد سال آینده IT به گسترش بازار NETBOOK عنوان شد و درگزارش دیگری تبدیل تلویزیون به کالای همه کاره ای که تمامی امکانات اینترنت را داشته باشد مطرح شد که در آن صورت بخش بزرگی از بازار فناوری اطلاعات را به خود تخصیص خواهد داد.

وی در پایان گفت: این گزارش ها منابع اطلاعاتی خوبی برای فعالان صنف IT است. گفتنی است در دیستری هدف اصلی از ملاقات توزیع کننده ها با تولیدکننده ها، گرفتن نمایندگی شرکت های تولیدکننده توسط توزیع کننده و صدور کالاهای این شرکت به کشور نمایندگی گیرنده است.

ارائه شده در فناوران